Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.02.2008 02:29 - 10 малки негърчета(или малко повече)
Автор: bibinka Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2871 Коментари: 17 Гласове:
0

Последна промяна: 09.02.2008 03:04

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Пътуване както всеки божи ден...Този беше августовски и горещ.Остави дълбоки следи в живота ми.

Пътувахме от Либия към Малта - беше десети август 2007 година.Бях на смяна в дискотеката.Тази седмица се падна на мен да я отварям и затварям и за мое нещастие асансьорите този ден бяха спрени защото имаше вълнение и кораба се клатушкаше доста.Господи колко ми беше тежко да качвам 6 палуби поне 3 пъти дневно.То заявка за плодове ли не беше,липса на някой вид алкохол или сок и разни такива.Нямаше край.За мое най-голямо щастие обаче пасажери почти нямаше тази вечер в дискотеката тъй като от лекото (за екипажа) и ужасно силно(за пасажерите) клатене на повече от половината гости на кораба им беше лошо и не им се ядеше пък какво да говорим за танци и пиене.
  Затворихме рано - около 01:30 - 2:00 часа след полунощ.Докато почистим маси бар и тем подобни,да направя отчета за деня,да сортирам и касовите бончета дойде и зам. шефката да ги прибере.И като влиза и вика: "Вие май незнаете какво става навън а?" Всички бяхме зад бара тъй като вече почиствахме а от там се излизаше от задната страна през фитнеса и така за да влезеш в дискотеката и да стигнеш до дансинга. И когато тя каза така аз първо си помислих,че кораба потъва и в същия момент се втурнах навън за да видя как става номера :).Минах през фитнеса и излязох от другата страна,поглеждам през парапета към водата и какво да видя - Малка лодка със вместимост около 150 души (поне така ми изглеждаше) пълна със ужасно много хора(чернокожи) насядали един до друг на дъното й , се тласка върху бурните вълни,а хората при всеки малко по силен тласък започват да пищят.В същото време си дадох сметка ,че кораба е спрял.Това е станало ,защото човека който е видял лодкатае събудил капитана,който се е качил на мостика и се е свързал със пристанищните власти на Малта които издали заповед кораба да спре и само да подава светлина на лодката до второ нареждане което само Бог знае кога щеше да бъде.
И така научих от Ина(зам. шефката ми),че кораба е спрял от около 00:00 часа.Аз като дърта клюкарка реших че това заслужава да се запише на видео и въпреки спрените асансьори незнам как но намерих сили да сляза до втора палуба където се намираше каютата ми да взема камерата и да се кача пак до осма.Междувременно Ина ме помоли да отида до нейната каюта да събудя момичето което живее с нея за да взема нейният фотоапарат.И така слязох и се качих отново.Изобщо забравих че съм работила до преди малко.Отидохме на другия край на кораба откъдето един от моите приятели (шеф пожарникар) движеше огромния прожектор по движенията на лодката.Аз започнах да снимам и същевременно да го разпитвам.
Няколко палуби по-надолу офицера по сигурността и шеф охраната се опитваха да осъществят връзка със лодката и да им обяснят,че нямаме разрешение да ги качим на борда.На шеста палуба пък бяха неколцината останали пасажери на които не им беше прилошало и наблюдаваха упорито сцената.Един правеше снимки,друг снимаше с видеокамера (по-долу ще ви дам и неговия клип тъй като моя немога да го сваля на компютъра-има някаква защита).
По-късно и ние се преместихме на шеста палуба,защото лодката отиде към кърмата на кораба и нямаше полза да стоим до прожектора повече.От кърмата вълните изтласкаха лодката към средата на кораба и в същия момент лодката се удари в кораба.Не се случи нищо лошо но хората в нея се уплашиха че може да се повреди или нещо да стане.В един момент се опитаха да се отдалечат и да не наближават кораба,но вълните ги доближиха и в същия момент хората започнаха да се опитват някак да се вкопчат също като удавник за сламка.Един се опита да промуши въже в халките които имаше на кораба други започнаха да се катерят и да чукат по филистринчетата (прозорчета) които успееха да достигнат и както разбрах на другия ден дори са събудили един от пасажерите,внезапно обаче лодката започна пак да се отдалечава тласкана от вълните и всички които бяха почнали да се катерят си слязоха долу.Няма да забравя как едно от момчетата едва не падна във водата тъй като се върна на лодката доста късно,но все пак не падна.
Лодката се отдалечи значително от нас и след едночасово чакане евентуално да се върне пасажерите се отказаха и отидоха да си легнат.Беше вече около 5 сутринта,готвачите бяха станали и започнали да приготвят закуската, а аз бях ужасно гладна.Минах по скритите пътечки и отидох в кухнята където един кубинец печеше филийки и кренвирши.Скалъпих си 2 сандвича и заслизах надолу към кърмата.Когато излязох отзад всички ме нападнаха и искаха сандвичи,аз ги пратих горе и се отдадох на приказки със шеф охраната и Ина.Той стоеше все още буден и чакаше да осъществи контакт със самообявилият се за лидер на лодката. Малка поправка : докато бяхме на шеста палуба чух как офицера по сигурността попита колко души има на лодката и някой извика в отговор че са 250.Господи на 150местна лодка са се побрали 250 души.Естествено спасителни жилетки нямаше.Ами ако лодката се обърне или стане нещо?Какво ще правят тези хора без жилетки?
И така аз седях до изгрев слънце на кърмата и чаках нещо да стане.Уви нищо не се случи и към 7 сутринта отидох да си легна.Замислих се колко много ще закъснеем,тъй като по разписание трябваше да пристигнем в Малта в 8 сутринта, а в 7 ние все още не бяхме тръгнали.Това са минимум 7 часа закъснение.Ами пасажерите - колко ли ще са недоволни? И заспах.
          Около 10 сутринта звъни телефона в кабината.Аз естествено спя,но нямаше нито едно от другите момичета които живееха с мен за да го вдигнат и се наддигнах от леглото : "Ало?"
Беше Ина.Обади се за да отида да работя на басейна. "Но аз имам почивен ден?!?" "И аз трябваше да имам -каза тя - но разписанието е променено.Работи се по разписанието за ден в морето.Ти почваш в 11 на басейна."   В просъница бях чула по високоговорителя съобщение което гласеше че има човек зад борда.,По принцип в Малта имахме ежеседмична тревога или обучение( drill)"Ами тревогата?- попитах аз. -започва.Да не ходя ли?"
"Каква ти тревога?Това е истина"
Това ме събуди макар и да бях спала само 3 часа.Станах бързичко,нахлузих униформата,обувките,взех си цигарите ,кафето и бегом към кърмата да пия кафе през минутите които ми оставаха до започването на работа.
Отивам на кърмата,паля цигара и какво да видя  загубих ума и дума.Това което Ина ми каза беше чиста истина.Наоколо във водата се виждаха оранжеви петна (спасителни жилетки),двете ни лодки за рискови операции  във водата и вадят хора...Просто невероятно.Не съм и сънувала че някой ден мога да присъствам на такава операция.
   Стана 11 и аз изтичах до каютата взех камерата и се качих на басейна.Видях че има една сервитьорка която работи и се втурнах към осма палуба да снимам.А там горе един куп пасажери гледат и дават кураж на удавниците.Една майка казваше на детето си : "Гледай сине,това ще ти остане за цял живот." Един от удавниците свали жилетката си и вместо да чака лодката да дойде да го спаси сам доплува до кораба,хората които чакаха да поемат пострадалите там му хвърлиха една въжена стълба и той се качи сам.И така спасихме 12 души от които 3 жени и 9 мъже.Още една жена беше спасена от въртолет и откарана в болница защото се е нуждаела от спешна помощ.Някои от мъжете бяха в леко тежко състояние на системи,но до вечерта се оправиха.Настаниха удавниците във бара на екипажа,затоплиха го като сауна за да могат да се сгреят горките хорица и доктора,сестрата и един пасажер - лекар по професия седяха там плътно.После някой от екипажа ако изявеше желание да помогне и не беше на работа помагаше.
      Още три кораба бяха спрени за да помогнат при търсенето.
 Пристигнахме в Малта в 8 вечерта - със 8 часа закъснение и се наложи да променят екскурзиите на нощни.Аз по това време спях тъй като трябваше да работя вечерта пак в дискотеката .По-късно ми казаха че е чакала малтийската телевизия и че властите които дошли да приберат горките хора  се държали с тях като с кучета... Колко жалко.
   От един от мъжете разбрах,че са от Еритрея.Малка държава до Етиопия.Разбрах и че една от жените е била със съпруга си и 8 месечното им бебе което умряло в ръцете й.Лодката им се разцепила на две и така останали във водата по техни думи от предния ден от 15:00 часа седят във водата.Били са 27 души от които ние спасихме 12 и хеликоптера 1 жена.Общо 13 души.Останалите 14 очевидно са умряли.
  А нашата гордост - моряците участвали в спасителната операция по-късно споделиха че са видяли много трупове да плуват във водата.Доста от момчетата ни се разболяха след това,кой от самия стрес кой настинал.
  И така предполагам че тези хорица са все още в Малта тъй като 2 седмици по късно един мъж от екипажа се засякъл на улицата с част от удавниците,които се хвърлили на врата му да го прегръщат и целуват.



Ето и едно от клипчетата качени от наши пасажери.Клипът обхваща част от лодката която срещнахме през нощта и случилото се през деня :



Тагове:   малко,   малки,   негърчета,


Гласувай:
0




1. yuliya2006 - ПОТРЕСЕНА СЪМ НЕ ОТ ТЯХ А ОТ ТЕБ!без ...
09.02.2008 09:59
ПОТРЕСЕНА СЪМ НЕ ОТ ТЯХ А ОТ ТЕБ!без коментар
ДЖУЛИ
цитирай
2. анонимен - Ужасно
09.02.2008 11:42
Защо не са качили пасажерите още при първа среща?
цитирай
3. scrooge13 - А защо???
09.02.2008 13:20
На хората им е омръзнало от всякакви навляци, негри, българи, румънци и др. които им съсипват държавата.Нали като ги спасят после трябва и да се грижат за тях с парите на данъкоплатците им, а накрая за благодарност същите тези спасени ги грабят и насилват (спомни си Италия)
цитирай
4. stasislav - нормално
09.02.2008 13:37
как да качат хора, за които не знаят какви са?
цитирай
5. alisa - нямах нерви
09.02.2008 14:08
да го изгледам цялото. стана ми гадно, че тия дето наблюдават от кораба се разпляскали все едно са на представление, не на спасителна акция. Ясно, че са се вълнували, ама да пляскат !?
цитирай
6. estrella - Ръкопляскането,
09.02.2008 14:37
Алиса, е начин да изразиш одобрението си от нещо.
цитирай
7. анонимен - не забравяите,че и ние бяхме така преди няколко години
09.02.2008 17:12
забравяите,че и ние бяхме така преди няколко години
цитирай
8. bibinka - до анонимен 2
09.02.2008 19:21
Неможем да ги качим на кораба.Ние сме пасажерски кораб.Тези хора първо може да са болни така ние застрашаваме 500 души без да броим екипажа.Второ това както аз разбрах не е законно.Трябва да чакаме разрешение от властите на Малта.Аз също мислех така,но после ми обясниха че не е законно
Колкото то юлия2006 - не разбирам защо си потресена от мен?Може би защото съм се държала като журналист и съм заснела всичко?Еми за мен си заслужаваше да го запиша.Аз ще го запомня за цял живот но исках да го покажа на майка си
цитирай
9. анонимен - yuliya2006
09.02.2008 20:46
Скъпа, аз не ти пожелавам да си едно от тези негърчета.Да те снима някой с чаша уйскиq как се молиш да оцеляваш и да те брой за кукла от онези с който тренират като на филм.
Но забравих скъпаq че сега в Америка било модно да гледат агонията заснета от такива журналисти като теб.
Жива и здрава да си и все да снимаш, може да вземеш и награда, да станеш световноизвестна. Но жалкото е че дори не ме разбра.
с обич ДЖУЛИ
цитирай
10. bibinka - до юлия2006
09.02.2008 20:53
Първо аз не съм журналист.Работя на този кораб и съм може би по отношение на труда не по малко негърка ... За мен изживяването беше много силно.Заснех го за да го покажа на майка си.Клипа който ти виждаш качен в интернет е от пасажер,който е снимал и който после се оказа че е журналист.Качил е 5 такива клипчета.Така че никак не съм за завиждане и не се боря за награди както ти мислиш.Напротив стана ми обидно когато ми казаха как са изкарали от кораба тези хора и че са се отнасяли с тях като с кучета.Радва ме единствено че не са ги екстрадирали а продължават да си живеят в Малта като свободни хора
цитирай
11. анонимен - korabokrushenci
09.02.2008 22:48
Какво ли няма напоследък по света, да не позволиш корабокрушенци да се качат на кораб е реакция на страха обхванал света ами ако са всъщност въоръжени екстремисти които се правят на корабокрушенци тогава какво ?Последствията биха могли да бъдат повече от ужасни. Далече са времената когато викът "човек зад борда"!!! означава наистина ЧОВЕК ЗАД БОРДА който се нуждае от помощ сега човекът зад борда всъщност е чужденец, чужд, непознат може би дори и въоръжен с Бог знае какво враг въоръжен
може би дори и с болест ако не с конвенционално оръжие , времето което тези нещастници са прекарали във водата е било необходимо на Малтйиското правителство да провери обстоятелствата около тези корабокрушенци и дали те наистина са такива за каквито се представят какво да се прави мерки за сигурност
цитирай
12. анонимен - до yuliya2006
10.02.2008 18:17
Здравай :) не се познаваме , но по повод коментарите ти искам да кажа ,че не bibinka не те е разбрала, а ти нея ..! И кой е споменавал уиски ? Имам чувството ,че е нямало на кой да се ядосаш този ден!!! Тя е заснела една хуманна постъпка, а при условие,че нищо не зависи от нея какво др да прави.С това ,че го споделя тук е искала да покаже, че все още има човечност, и да покаже , колко е важно да си подготвен за подобни кризисни ситуации.... А ти коя си да я обиждаш така ? Първо се научи да четеш написаното , а не да го интерпретираш по твоите разбирания !! Каквото е трябвало е било направено от екипажа , а какво са направили властите в Малта е др въпрос ! Отиди до морето , потопи се , усети солта по кожата си и тогава ела да даваш мнения !
цитирай
13. yuliya2006 - Скъпа Би, аз благодаря за отговора и ...
10.02.2008 19:45
Скъпа Би, аз благодаря за отговора и никой не осъждам. Но дано някой не гледа на теб като на тези 10 малки негърчета, чакай май бяха повече.
с обич ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
14. анонимен - http://xrumerservice.org
14.01.2012 14:41
Do you want to get lot more targeted free traffic from search engines for your website almost effortlessly? Well, with increased exposure around the internet it's possible. But most website admins are yet not aware of how to get the popularity that multiplies itself within days. As many webmasters say, this backlink and traffic service can get potentially thousands of visitors to almost any website. So just visit http://xrumerservice.org to get started. :)
цитирай
15. анонимен - Xrumer service - we post your custom message up to 100K forums worldwide
30.01.2012 01:04
Most powerful&cost effective SEO and website traffic service in world get up to 100’000 forum backlinks now! Get amazing online web traffic using superb backlink service available. We can post your marketing message up to 100’000 forums around the web, get thousands of backlinks and great targeted online web traffic in shortest time. Most affordable and most powerful service for web traffic and backlinks in the world!!!! Your post will be published up to 100000 forums worldwide your website or blog will get instant traffic and massive increase in seo rankings just after few days or weeks so your site will get targeted long term traffic from search engines. Order now: <a href=http://xrumerservice.org>backlinks</a>
цитирай
16. анонимен - maverickmoneymaking you can easily rake in $11, 917 per month
06.02.2012 11:21
Hi, This just came across my desk and I had to pass it on to you ASAP…
Internet multi-millionaire Mack Michaels has a few new positions available right now…
If accepted you can easily rake in $11, 917 per month starting from scratch.
==> http://www.maverickmoneymaking.info/maverick.html
Once you’re accepted just follow the training Mack gives you. It’s really quite simple…
Learn how Mack went from not being able to afford Christmas gifts to a millionaire lifestyle and how you can too!
BUT…
Due to the extremely high level of Hands-On time Mack spends with every new member he has to limit the number of positions that are open.
Right now there are only 2 available in your area. If you’re interested you should move quickly.
==> http://www.maverickmoneymaking.info/maverick.html
Your Friend, – Mike
цитирай
17. анонимен - Most powerful&cost effective SEO service in world get up to 100K backlinks now!
16.02.2012 23:49
Best backlinks and website traffic service - we publish your marketing post up to 100'000 forums worldwide price starting only from $29 Get amazing web traffic using best backlink blast available. We are able post your custom post up to 100’000 forums worldwide, get thousands of backlinks and large targeted online web traffic in shortest time. Most affordable and most powerful service for web traffic and backlinks in the world!!!! Your post will be published up to 100000 forums worldwide your website or blog will get instant traffic and massive increase in seo rankings just after few days or weeks so your site will get targeted long term traffic from search engines. Order now: <a href=http://xrumerservice.org>backlink service</a>
цитирай
18. анонимен - get #1 rsimple seoankings with simple plugin without being affected by any Google Updates
04.11.2012 17:41
Would you like to discover the secret how I’ve achieved multiple number 1 ranking positions for my wordpress website with simple seo plugin without being affected by any Google Updates?

And how you can get same results for your bibinka.blog.bg wordpress site and finally start to get tons of laser targeted traffic from search engines and get lot more sales...

I’ve set up a webpage where you can see my results (they’re impressive) and discover how I did it all here:

http://best-wp-seo-plugin.com

Now it’s important to note it’s got nothing to do with directories or article marketing or link building.

It’s just a simple plugin I used on my site, one which you can use on your bibinka.blog.bg website to help boost your rankings as well.

Find out more here:

http://best-wp-seo-plugin.com
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bibinka
Категория: Туризъм
Прочетен: 12948
Постинги: 1
Коментари: 18
Гласове: 41
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол